126.000 alumnes no poden estudiar en llengua catalana a les escoles del País Valencià

Escola Valenciana ha denunciat que el govern de Francisco Camps deixa sense atendre la demanda existent per estudiar en català, obligant 125.953 alumnes de primària a triar ensenyament en castellà. El govern del PP segueix amb la seva política d’eradicació de la cultura i la llengua catalana.

126.000 alumnes no poden estudiar en llengua catalana a les  escoles del País Valencià

17.06.2010 – 00:06 – Països Catalans

Segons ‘l’Informe de Matriculació a les escoles per al curs 2010-2011′, lliurat a la conselleria per al seu estudi, el 61,2% de les famílies que matriculen els seus fills en alguna escola que oferta doble línia opten per la nostra llengua. El mateix estudi conclou que l’oferta de la Generalitat Valenciana només cobreix el 33% de la demanda, reconduint la meitat de l’alumnat cap a l’opció de l’ensenyament en castellà.

En opinió del president d’Escola Valenciana, Diego Gómez, ‘si es fera cas a eixa demanda s’arribaria al 50% de xiquets i xiquetes valencians’, una xifra que segons l’entitat, seria de 274.357 alumnes. Gómez ha exemplificat les estadístiques, observant que ‘de cada 10 famílies amb opció de triar, sis escullen en valencià però tres són reconduïts a l’ensenyament en castellà’.

El president de l’entitat ha remarcat que l’ensenyament bilingüe capacita els alumnes per ser plurilingües. Gómez s’ha mostrat convençut que cada vegada més famílies demanen escolaritzar els seus fills en la nostra llengua perquè ‘després de 25 anys la gent sap el prestigi que té l’escola en valencià’ però ha lamentat que la conselleria d’Educació recondueixi cap a l’ensenyament en castellà bona part de la demanda.

De l’informe presentat aquest dijous s’extreu que els pares i mares trien en primera opció ensenyament en català, sempre que el govern valencià l’ofereixi. Així, el 61,2% de les famílies que matriculen els fills de tres anys per al curs 2010-2011 volen que estudiïn en valencià. Actualment dels 448.295 alumnes d’infantil i primària, 148.403 ho poden fer.

Escola Valenciana adverteix però que si la conselleria valenciana d’Educació tingués en compte l’opció lingüística triada pels pares i les mares hauria d’augmentar al doble l’oferta de places i 125.953 alumnes més que els actuals podrien estudiar en la nostra llengua. Aleshores, segons càlculs de l’entitat, la xifra d’alumnat podria ascendir a 274.357 alumnes per al curs vinent.

Matricula’t en valencià, la campanya d’Escola Valenciana

http://www.cronica.cat/noticia/126.000_alumnes_no_poden_estudiar_en_

llengua_catalana_a_les_escoles_del_Pais_Valencia

10 respostes a “126.000 alumnes no poden estudiar en llengua catalana a les escoles del País Valencià

  1. Perdó als ignorants

    MUNCAMAIS, per la teva escriptura, he de considerar-lo com un monstre de persona. Els teus escrits traspuen indelicadesa i falta de rigor històric i, res de respecte pels màrtirs. Que pena desconeixement que tens del drama ocorregut en la atribolada Espanya en les dècades dels anys trenta i, quaranta, del segle XX. Les persones sense la deguda formació universitària, quan es intrometen ho fan com ho fas tu, de manera improcedent i enganyosa quan et refereixes amb tanta descortesia al protomàrtir José Antonio Primo de Rivera, sus últimas palabras escritas fueron: «Ojalá fuera la mía la última sangre española que se vertiera en discordias civiles. Ojalá encontrara ya en paz el pueblo español, tan rico en buena calidades entrañables, la patria, el pan y la justicia».

  2. Tú Nuncamais y todos los que se amparan bajo el paraguas independentista catalán sois profundamente imperialistas y totalitarios. Generalmente quien lo es no se suele dar cuenta y sois profundamente intolerantes con quienes no se quieren someter a vuestras imposiciones y claro, somos nosotros los intolerantes.

    Gobernad vuestra casa y dejad en paz la casa de los demás.

    Te repito mi último párrafo.

    Tengo la misma hipersencibilidad a estas cosas como la tienes tú cuando hablamos de España y Catalunya. ¿No te has preguntado nunca que igual a mi me pasa con vosotros los catalanes independentistas lo mismo que a ti con los españoles españolistas que tanto te desagradan?. Pues deberías de hacerlo.

    Yo también me cando de repetir lo mismo una y otra vez, ¿tendré que hacerlo en catalán a ver si así me entiendes?.
    No me apetece nada.

  3. nuncamais

    Yo, Imprerialista? Lo que hay que oir!
    No tengo ni ganas, ni tiempo, ni ánimos para continuar con el tema!
    Sin acritud, un abrazo!

  4. Nuncamais.

    Escribía yo dias atrás que el hombre es el único animal que tropieza dos veces en la misma piedra y que yo soy uno de ellos y no es que tropiece dos veces, es que lo hago infinitas veces y no hay manera.

    Quiero que te quede claro a ti y a todos los independentistas catalanes que la lengua que se habla en la Comunitat Valenciana recibe el nombre de VALENCIANO/VALENCIÀ que nunca se le ha llamado catalán/català por mucho que insistáis en ello. La intolerancia, de haberla, es exclusivamente vuestra en vuestro constante intento de imponernos el nombre de NUESTRA lengua. Dicho ésto aclarar que eso no significa renunciar a la unidad lingüística, son cosas diferentes.

    De una web independentista catalanista, hay independentistas en otros lugares, no se puede esperar nada bueno y me remito constantemente a los hechos.

    Son, los independentistas, imperialistas en grado sumo y profundamente tergiversadores de muchas cosas y solo te pido que cuando quieras hablar de las cosas malas que ocurren en Valencia acudas a fuentes valencianas, que las hay y muy buenas. Si hablas de Escola Valenciana acude a ella y no a entidades ajenas.

    En cuanto al término Païssos Catalans, es absolutamente falso que me caiga mal o que no me guste. De joven ya defendía esa idea, lo que no me gusta es el uso torticero e imperialista que hacéis los independentistas catalanes, no todos pero si los más cerriles, del nombre. Queréis ser el ombligo del mundo y dar órdenes de lo que es bueno o malo, os apropiais por norma de las cosas buenas de los otros y eso no me gusta, ni antes ni ahora.
    Así pues cuando trates de juzgar a algo a a alguien, primero te informas bien.

    Mi intolerancia está muy clara, soy valenciano, estoy muy orgulloso de ello y no me gusta que gente ajena a mi tierra se apropie de mis cosas y encima tenga la caradura de decir como se llama la lengua que hablamos. No es intolerancia, es rebeldía ante el abuso contínuo y constante de los catalanes, algunos, hacia los valencianos y lo valenciano.

    Por otro lado estoy totalmente de acuerdo con Escola Valenciana pero no con las informaciones que da la web catalanista crónica.

    Tengo la misma hipersencibilidad a estas cosas como la tienes tú cuando hablamos de España y Catalunya. ¿No te has preguntado nunca que igual a mi me pasa con vosotros los catalanes independentistas lo mismo que a ti con los españoles españolistas que tanto te desagradan?. Pues deberías de hacerlo.

    Los términos Hispanoamérica e Iberoamérica son utilizados desde España preferentemente, ellos usan el término latinoamerica y latinoamericano.

    Quiero recordarte el artículo 6 del Estatuto Valenciano.

    Artículo 6. Redacción según Ley Orgánica 1/2006, de 10 de abril.

    1. La lengua propia de la Comunitat Valenciana es el valenciano.

    2. El idioma valenciano es el oficial en la Comunitat Valenciana, al igual que lo es el castellano, que es el idioma oficial del Estado. Todos tienen derecho a conocerlos y a usarlos y a recibir la enseñanza del, y en, idioma valenciano.

    3. La Generalitat garantizará el uso normal y oficial de las dos lenguas, y adoptará las medidas necesarias para asegurar su conocimiento.

    4. Nadie podrá ser discriminado por razón de su lengua.

    5. Se otorgará especial protección y respeto a la recuperación del valenciano.

    6. La ley establecerá los criterios de aplicación de la lengua propia en la Administración y la enseñanza.

    7. Se delimitarán por ley los territorios en los que predomine el uso de una y otra lengua, así como los que puedan ser exceptuados de la enseñanza y del uso de la lengua propia de la Comunitat Valenciana.

    8. L’ Acadèmia Valenciana de la Llengua es la institución normativa del idioma valenciano.

    Los puntos 3, 4, 5 y 6 no se cumplen como quisiéramos pero eso ya es culpa del PP, ellos son así. Y nos corresponde a los valencianos el tomar las medidas adecuadas para que se cumplan, no a otros, solo a nosotros. Los otros pueden sugerir, pueden ayudar pero nunca imponer.

    Saludos.

  5. nuncamais

    La referència a Vilaweb:
    La demanda de les famílies d’ensenyament en valencià és del 61,2% mentre que l’oferta baixa al 33%, segons Escola

    16:4417.06.2010

    VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

    La demanda de les famílies perquè els seus fills reben ensenyament en valencià és del 61,2% mentre que l’oferta en les escoles baixa al 33%, segons es desprén del ‘Informe de Matriculació als escoles per al curs 2010-2011’ que Escola Valenciana-Federació d’Associacions per la Llengua ha fet públic hui davant de la Conselleria d’Educació.

    L’estudi posa en relleu, segons l’entitat, que “els són sabedors que l’ensenyament en valencià és l’única que garantix el domini del valencià i del castellà i facilita l’aprenentatge de l’anglés”. Per esta raó, “allà on poden elegir, matriculen en major mesura els seus fills en programes d’ensenyament en valencià (PEV/PIL) perquè són l’única garantia de plurilingüisme”.

    Escola Valenciana ha lliurat l’informe per registre d’entrada de la Conselleria d’Educació perquè arribe al seu titular, Alejandro Font de Mora, al costat d’una petició d’entrevista per a abordar les “estratègies de marginació del valencià que està portant a terme el màxim responsable d’educació, com la paralització de l’obertura de noves línies d’ensenyament en valencià per al curs que ve; l’esborrany del decret que prohibirà incorporar progressivament el valencià en els centres d’ensenyament monolingüe, o les retallades pressupostàries a la promoció de la llengua”.

    Per a elaborar l’informe s’ha sondejat a 230 escoles de 47 municipis de tota la Comunitat, la majoria de poblacions de més de 40.000 habitants, però també s’han inclòs els municipis que abraça l’àrea metropolitana de la ciutat de València.

    De l’estudi s’extreu que els pares elegixen en primera opció ensenyament en valencià, “lògicament sempre que la Conselleria oferisca esta possibilitat”. Per a Escola, la xifra total és molt significativa, ja el 61,2% de les famílies que matriculen els fills de 3 anys per al curs 2010-2011 volen que estudien en valencià. Actualment dels 448.295 alumnes d’Infantil i Primària, 148.403 poden estudiar en valencià.

    Tot i això, si la Conselleria d’Educació tinguera en compte l’opció lingüística seleccionada pels pares caldria augmentar al doble l’oferta de places en Programes d’Ensenyament en Valencià i 125.953 alumnes més que els actuals podrien estudiar en la llengua vernacla el curs que ve. La xifra d’alumnat en valencià en les escoles podria ascendir a 274.357 alumnes per al curs 2010-2011, segons els càlculs de l’entitat cívica.

    DRET D’ELECCIÓ “VULNERAT”

    Per al president d’Escola Valenciana, Diego Gómez, “el Govern valencià està vulnerant de manera molt greu el dret dels pares i les mares a elegir quina opció lingüística d’ensenyament volen per als seus fills, ja que d’estes xifres s’extreu que automàticament a 3 de cada 10 famílies que demanen ensenyament en valencià se’ls denega una elecció tan democràtica i fonamental”.

    D’altra banda, el col·lectiu ha destacat que des que va començar la quarta edició de la campanya ‘Obri els ports als llengues. Matricula en Futur, Matricula en Valencià’, s’han rebut centenars de consultes de pares a l’Oficina de Drets Lingüístics pel fet que durant el període de matriculació o no s’oferia ensenyament en valencià als centres o perquè veien que la demanda superava en molt l’oferta. Ara l’Oficina està tramitant recursos i queixes d’estes famílies dirigits a la Conselleria d’Educació, han avançat.
    http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/3743636/demanda-families-densenyament-valencia-612-mentre-loferta-baixa-33-escola.html

  6. nuncamais

    JonKepa: Només unes paraules per disculpar-me. T’he parlat de Vicent Partal i Vilaweb per error perquè havia copiat un article de Vilaweb.
    L’article referent a l’ensenyament en valencià és de la web cronica, una web independentista catalana.
    Per tant, si us plau, oblida la referència a Partal i a Vilaweb.

  7. nuncamais

    JonKepa: T’agraeixo l’informe que em copies del qual el text de Vilaweb n’és un resum, que no una terviversació. Per mi sempre català i valencià són dos termes intercanviables com els de castellà i espanyol.
    Tan és així que fins després d’haver llegit el teu missatge aïrat ni me’n havia adonat.
    Hi ha coses que em semblen tant naturals que ni me n’adono.
    Segurament que si l’haguera redactat jo, hi hauria posat el terme valencià per no desplaure’t, però, per favor, tens una hipersensibilitat que no entenc.
    Sense acritud ni cap afany de molestar

  8. nuncamais

    1) En primer lloc no sóc jo que imposo res sinó que, en tot cas, seria un valencià qui hi diu, el senyor Vicent Partal.
    2) Per altra banda és admès per tots els departaments de Llengües Romàniques d’arreu del mon que català i valencià són dugues varietats de la mateixa llengua.
    3) Països Catalans és un terme que a tu no t’agrada però que és perfectament vàlid per expressar els territoris de parla catalana. Seria en certa manera l’equivalent al terme Hispanidad per fer referència als països hispano-americans.
    4) La inclusió d’aquest text, extret d’un diari dirigit per el Valencià Vicent Partal, no l’he feta de cap manera per provocar, però potser t’hauries de plantejar a que vé aquesta intolerància per part teva.

  9. Presentem l’Informe de Matriculació a les escoles per al curs que ve
    Data: 17/06/2010 13:58
    La demanda de valencià de les famílies és del 61,2% mentre que l’oferta a les escoles baixa al 33%

    Diego Gómez, president d’Escola Valenciana: “Els responsables d’educació valencians pretenen confondre l’opinió pública assegurant que el valencià ja s’ha potenciat prou i ara toca l’anglés, el xinés o l’hindú. Són uns manipuladors perquè en una societat global, el terme plurilingüisme és sinònim d’estar oberts a aprendre com més llengües millor partint de la llengua pròpia, una de les nostres senyes d’identitat més valuoses, per tant ens oposem a la marginació del valencià i a l’establiment de programes monolingües basats en llengües no oficials”.

    Els pares i mares valencians són sabedors que l’ensenyament en valencià és l’únic que garanteix el domini del valencià i del castellà i facilita l’aprenentatge de l’anglés. Per això, allà on poden triar, matriculen en major mesura els seus fills en programes d’ensenyament en valencià (PEV/PIL) perquè són l’única garantia de plurilingüisme. Aquesta és la principal conclusió de l’Informe de Matriculació a les escoles per al curs 2010-2011 que Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua ha fet públic aquest matí davant de la Conselleria d’Educació.

    Escola Valenciana li ha fet arribar per registre aquest informe al conseller d’Educació Alejandro Font de Mora junt a una petició d’entrevista per tal de parlar sobre les estratègies de marginació de la nostra llengua que està duent a cap el màxim responsable d’educació com són: la paralització de l’obertura de noves línies d’ensenyament en valencià per al curs que ve; l’esborrany del decret que prohibirà incorporar progressivament el valencià als centres d’ensenyament monolingüe; la desaparició escandalosa d’assessories de valencià o els retalls pressupostaris a la promoció de la nostra llengua.

    L’Informe que ha preparat l’entitat analitza la preferència de les famílies en aquelles escoles on es possible triar entre ensenyament en valencià o ensenyament en castellà.

    S’han sondejat 230 escoles de 47 municipis de tot el País Valencià, la majoria amb poblacions de més de 40.000 habitants, però també inclou els municipis que abasta l’Àrea Metropolitana de la ciutat de València (Horta Nord i Horta Sud).

    Les poblacions testejades han estat:

    Alacant, Alaquàs, Albalat dels Sorells, Albuixec, Alcoi, Aldaia, Almàssera, Alzira, Benidorm, Bonrepòs i Mirambell, Borriana, Burjassot, Calp, Castelló de la Plana, Catarroja, Dénia, El Puig, Elx, Foios, Gandia, Godella, la Pobla de Farnals, la Vila Joiosa, Manises, Massalfassar, Massamagrell, Meliana, Mislata, Montcada, Museros, Mutxamel, Ontinyent, Paterna, Petrer, Puçol, Rafelbunyol, Sagunt – el Port de Sagunt, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Tavernes Blanques, Torrent, València, Vila -Real, Vall d’Uxó, Benifaraig, Xàbia i Xirivella.

    De l’estudi s’extrau que els pares i mares trien en primera opció ensenyament en valencià, lògicament sempre i quan la Conselleria oferta aquesta possibilitat. La xifra total és ben significativa: el 61,2% de les famílies que matriculen els fills de 3 anys per al curs 2010-2011 volen que estudien en valencià. Actualment dels 448.295 alumnes d’infantil i primària, 148.403 poden estudiar en valencià. No obstant, si la Conselleria d’Educació tinguera en compte l’opció lingüística triada pels pares i les mares hauria d’augmentar al doble l’oferta de places en Programes d’Ensenyament en Valencià (PEV/PIL) i 125.953 alumnes més que els actuals podrien estudiar en valencià el curs que ve. La xifra d’alumnat en valencià a les escoles podria ascendir a 274.357 alumnes per al curs 2010-2011.

    Segons Diego Gómez, president d’Escola Valenciana, “el Govern Valencià està vulnerant de forma molt greu el dret dels pares i les mares a triar quina opció lingüística d’ensenyament volen per als seus fills, ja que d’aquestes xifres s’extrau que automàticament a 3 de cada 10 famílies que demanen ensenyament en valencià se’ls denega una elecció tan democràtica i fonamental com és triar l’únic programa d’ensenyament que garanteix el domini de diverses llengües”.

    La vulneració de drets amb noms i cognoms
    Des que Escola Valenciana va encetar la 4a edició de la campanya “Obri la porta a les Llengües. Matricula en Futur, Matricula en Valencià“, s’han rebut centenars de consultes de pares i mares a l’Oficina de Drets Lingüístics pel fet que durant el període de matriculació o no s’ofertava ensenyament en valencià als centres que els pertoca matricular els fills de 3 anys o perquè veien que la demanda superava en molt l’oferta. Ara l’Oficina està tramitant recursos i queixes d’aquestes famílies dirigits a la Conselleria d’Educació.

    Aquest són alguns dels exemples més habituals de pares i mares amb rostres, amb noms i cognoms i amb vivències directes del problema que suposa no ofertar suficients places d’ensenyament en valencià per a la demanda de la ciutadania:

    Edmundo Martín, un pare d’un poble valencianoparlant
    Edmundo viu a Albalat dels Sorells, una població de l’Horta Nord, de la zona valencianoparlant, amb una única escola pública, El Castell, que té una línia d’ensenyament en valencià i una altra d’ensenyament en castellà. La sorpresa d’Edmundo ha arribat ara que han eixit les llistes definitives de xiquets i xiquetes matriculats en infantil per al curs que ve i, malgrat que ell va marcar la creueta d’ensenyament en valencià, la seua filla i dos xiquets més s’han quedat fora de la unitat d’ensenyament en valencià perquè només hi ha 25 places per als 28 que havien triat aquesta opció. “Estic disposat a arribar al contenciós-administratiu perquè per a mi és molt important l’educació de la meua filla, que vull que siga en un centre públic i de qualitat, per això vull que aprenga des de l’inici a llegir i escriure en valencià i que simultàniament vaja aprenent castellà i anglés i ara per ara els únics programes que ho permeten són el PEV i el PIL, els de valencià, i com tots hauriem de ser ciutadans de primera, vull que el meu fill tinga aquesta oportunitat per dret”.

    Mari Luz Requena, una mare del barri de Patraix de València
    Les grans ciutats i especialment la de València són punts negres de l’ensenyament en valencià. Al barri de Patraix hi ha 3 escoles públiques que oferten alguna línia en valencià. Quan es va obrir el període de matriculació a principis de maig, Mari luz va anar a matricular el seu fill de tres anys a l’escola Eliseo Vidal i només va marcar la creueta de valencià com a única opció d’ensenyament que volia. El problema li va arribar quan van eixir les llistes definitives de xiquets i xiquetes que cursarien infantil de 3 anys en aquest centre. Van haver 49 sol•licituds de línia en valencià per a 25 places i 1 sola sol•licitud per a línia en castellà. “El primer que vaig pensar va ser que amb una situació com aquesta la Conselleria d’Educació de seguida reaccionaria i lògicament reconvertiria el PIP en ensenyament en valencià, però no, el meu fill no podrà estudiar en valencià i a més estudiarà en un programa monolingüe i en una escola que jo havia demanat com a 5ª opció, el López Rosat, què vos sembla? És just açò?” es pregunta Mari Luz.

    Vicent Cardona, voler obrir una línia en valencià a la privada i no poder
    És ben sabut per tothom i en anteriors ocasions ho ha denunciat Escola Valenciana, que la Conselleria d’Educació no té cap interés en establir alguna línia d’ensenyament en valencià als centres concertats i privats. Només 31 centres d’aquestes característiques oferten alguna línia d’ensenyament en valencià a tot el territori. Cal tenir en compte que hi ha 1733 centres públics i privats d’infantil i primària, o siga que el percentatge dels privats-concertats que oferten ensenyament en valencià és irrisori. “La Conselleria està demostrant que no només no promou l’ensenyament en valencià a la privada, sinó que ara, a més, lluita perquè alguns centres amb gent que creiem en aquest tipus d’ensenyament no puguem establir-lo”, comenta Vicent Cardona, responsable del col•legi sant Cristòfor Màrtir de Picassent, un centre que està en el punt de mira de la inspecció educativa, mentre que la mateixa inspecció fa la vista grossa als centres privats i concertats monolingües que no fan ni en valencià l’àrea de Coneixement del Medi, única asignatura que s’havia d’impartir en valencià a part de llengua, fins que entre en vigor el nou decret del PIP, que legalitzarà justament aquesta situació d’irregularitat per part de la Conselleria, que s’havia fet habitual durant els últims cursos.

    Alguns dels punts negres de l’ensenyament en valencià al País valencià. Curs 2010-2011

    Aldaia
    Les 5 escoles on existeix l’opció de matricular en valencià estan saturades de demanda. Existeixen 165 places d’ensenyament en valencià en 3 anys i 231 sol•licituds per part de les famílies. 66 xiquets i xiquetes no podran estudiar en valencià. A una escola com Platero y yo només han hagut 76 sol•licituds per a 50 places.

    Calp
    5 escoles oferten 95 places d’ensenyament en valencià en 3 anys per a 103 sol•licituds. En casos com l’escola Gabriel Miró han hagut 41 sol•licutuds per a 25 places.

    Elx
    Continuen havent dificultats en centres com el “Clara Campoamor” amb 80 sol•licituds d’ensenyament en 3 anys per a 50 places.

    Sagunt
    Bona part dels problemes d’oferta de matriculació se centra en el Port de Sagunt amb exemples com el CEIP Maestro Tarazona on s’oferten 25 places per a 57 sol•licituds de places en ensenyament en valencià per a 3 anys.

    Mislata
    A 6 escoles s’oferten 196 places d’ensenyament en valencià i han sol•licitat plaça 222 famílies. És a dir que 26 xiquets i xiquetes es quedaran sense estudiar en valencià.

    València
    Un dels greus problemes de la ciutats València és que només 47 centres públics dels 95 existents oferten una línia d’ensenyament en valencià. En aquests 47 centres per suposat l’ensenyament en castellà també està garantit i el pares poden triar en primera opció quina de les dues llengües oficials volen com a llengua vehicular d’ensenyament per als fills. No obstant, els 48 centres públics restants de la ciutat oferten exclusivament el programa monolingüe en castellà. Respecte a l’ensenyament privat-concertat a la ciutat només 7 centres oferten alguna l’inia d’ensenyament en valencià junt a l’opció d’estudiar en monolingüe.

    Aquesta situació provoca colapses a les línies en valencià dels centres públics de tots els districtes, mentre continuen sense obrir-se noves línies en valencià. És el cas repetit de l’escola Raquel Payà, que oferta únicament ensenyament en castellà i els pares reivindiquen que una de les dues unitats en castellà es reconvertesca a valencià perquè a la resta de centres del districte les línies en valencià estan colapsades. La Conselleria d’Educació porta dos cursos denegant la reconversió de la línia.

    El mateix passa a barri de de Patraix. També al barri del Carme, on hi ha pocs centres públics i només 2 que oferten ensenyament en valencià, el Santa Teresa i el Cervantes. Aquest últim cada any ompli les places d’ensenyament en valencià i el primer, el Santa Teresa està colapsat, 32 sol•licituds per a 25 places, o siga que 7 xiquets I xiquetes estan abocats a estudiar en castellà I a més en un centre diferent.

    La paralització de l’obertura de línies en valencià necessaries per a cobrir la demanda de places per al curs 2010-2011.

    Si per al present curs la Conselleria va donar llum verda per obrir línies en valencià a 9 escoles de tot el territori ( Pedro Duque i San Grabriel a Alacant; Virrei Poveda a Petrer, la Patacona a Alboraia, el CRA de Dosaigües, Obispo Amigó de Massamagrell, Lluis Vives de Massanassa, Emili Lluch de Nàquera i Villar Palasí de Quart de Poblet), el panorama per al curs 2010-2011 es presenta malauradament negre.

    Durant 2010, AMPES i equips directius de 42 escoles del País Valencià van demanar assessorament a l’Oficina de Drets Lingüístics d’Escola Valenciana sobre la Guia de l’Ensenyament Plurilingüe a les Escoles feta amb l’objectiu d’indicar tots els pasos administratius per a sol•licitar l’obertura de línies en valencià a la Conselleria d’Educació, donada la cada cop més habitual desinformació a la qual estan sotmesos els Consells Escolars per part de l’administració valenciana respecte a aquest tema. “Això suposa que moltes d’aquestes escoles que ens van sol•licitar assessorament directe i moltes d’altres que s’han descarregat la Guia des del nostre web hauran fet els tràmits pertinents aprovats en Consell Escolar i encara estaran esperant resposta de la Conselleria”, ha comentat el president d’Escola Valenciana.

    El que sí que es pot constatar des d’Escola Valenciana és que enguany s’han denegat o no s’ha contestat les peticions almenys de 13 centres d’infantil i primària, que no podran obrir línies en valencià el curs 2010-2011. Els casos són: el sant Cristòfor Màrtir de Picassent; el 9 d’Octubre d’Alcàsser; el Palusie de Catarroja; l’Almasil de Mislata; l’Horta de Paiporta; el LLuis Vives de Silla; el Raquel Payá de València; el Rei en Jaume i el Ramon y Cajal de Xirivella; el Blasco Ibáñez, d’Alzira; l’Antonio Armelles de Castelló de la Plana; el Recaredo Centelles de la Vall d’Uxó; i el nº11 de Vila-Real.

    La fal•làcia publicitària de les British Schools públiques: nous programes monolingües que frenen el plurilingüisme

    Des de l’entitat Escola Valenciana es considera que l’educació valenciana del segle XXI ha de respondre a les necessitats de la societat valenciana del segle XXI, una societat diversa i oberta al món, on la competència lingüística en diverses llengües obri la porta a ciutadans i ciutadanes més competents en un món globalitzat. “És imprescindible que l’alumnat valencià domine la llengua anglesa, el tema està en que al plurilingüisme s’arriba des del bilingüisme, des del domini de les llengües oficials. Clar que volem anglés i molt, el que no volem són escoles públiques monolingües que només garanteixen la competència lingüistica de l’alumnat en anglés com és el cas dels 6 experiments publicitaris de Font de Mora. Creiem que l’alumnat lingüísticament ric és aquell que pot dominar diverses llengües partint del domini de la llengua pròpia. Les escoles en anglés no són plurilingües, les escoles en valencià si que ho són, que no ens mentesquen”, ha explicat Diego Gómez.

    Des d’Escola Valenciana es constata a més que en alguna de les escoles on s’oferta ensenyament monolingüe en anglés també s’oferta una línia d’ensenyament de les clàssiques que podria ser o en castellà o en valencià. Doncs, bé, en tots els casos la Conselleria només ha permés l’obertura de línies monolingües en castellà com és el cas de la nova escola Nº11 de Vila-Real, on el curs 2010-2011 s’establirà una línia monolingüe en anglés i una altra en castellà malgrat que des del centre s’havia demanat que una de les dues fora ensenyament plurilingue en valencià.

    Font: Escola Valenciana

    Este es el comunicado oficial de Escola Valenciana respecto a la noticia completa sobre este asunto que trajiste mermado y tendencioso y es que en tu afan por hacer uso de tu derecho a la libertad de expresión vuelves a cometer el mismo fallo de siempre y es que lo que tu dices o nos traes ni es serio, ni es cierto y es muy tendecioso y con muy mala baba.

    He subrayado en negrita todas las alusiones a nuestra lengua, no las he contado pero son muchas, las he destacado en negrita para que se vieran mejor. No hay ni una sola alusión a la lengua catalana ni mucho menos als Païssos Catalans.

    Meteros en vuestra casa y en ella decid lo que os plazca pero dejad tranquilos a los demás. No hay manera de que os entre en la cabeza.

  10. Pero que tozudos y pesados que sois con vuestra manía de imponer a los demás lenguas, paises y tonterías varias.
    La lengua de Valencia se llama VALENCIANO, como se ha llamado A LO LARGO DE TODA LA HISTORIA.

    Y desde luego eso dels Païssos Catalans NO NOS GUSTA.

    Y luego hablas de España.

Deixa un comentari