2021, l’any en que el desdoblament de la N-II pot començar a ser una realitat

Última actualització Divendres, 22 de juny de 2012 05:00 h

ABERTIS ja ha cobrat la inversió feta (400M€) per les obres del tercer carril de l’AP-7, i s’ha assegurat uns ingressos que multipliquen per cinc els diners invertits


Avui la concessionària de l’autopista ha donat per acabades les obres de l’ampliació del conveni de l’AP-7, malgrat haver-ho fet amb retard i amb encara tres enllaços sense fer, l’empresa ha mostrat la seva satisfacció pel resultat de l’obra. Han invertit uns 400 milions d’euros i  el 2010 ja havia recuperat la inversió, gràcies a un conveni  clarament perjudicial per l’erari públic, signat amb el Ministeri de Foment. El conveni és tant generós per a l’empresa que fins al final de la concessió la compensació pot arribar a multiplicar per cinc els diners invertits, uns 2.000 milions de guany.  De desdoblar-se tota la N-II i la 347, la xifra podria ser d’escàndol, perquè ABERTIS cobra per cada cotxe que deixar de passar per l’AP-7.

 

ABERTIS incompleix el conveni però cobra igualment

Les obres han acabat amb retard, i encara queden tres enllaços sense fer i un informe d’impacte ambiental  que no apareix, malgrat d’incompliment de l’empresa, ABERTIS cobra cada any pel descens dels cotxes per l’autopista, per una assegurança que va imposar en el conveni, o que li van deixar imposar. Fins el 2010, darrer any en que s’han publicat les dades, la quantitat supera la xifra invertida en l’obra, és a dir, en concepte de compensació per la disminució del pas de vehicles per l’autopista, ABERTIS ha cobrat més del que ha invertit -400 milions d’euros-.

O es denuncia el conveni o s’acaba la concessió o no tindrem desdoblada la N-II i 347.

El veritable problema de la N-II és que ABERTIS té tants privilegis posats en el conveni de Foment, que és econòmicament  inviable acabar el desdoblament d’aquestes carreteres, la crisi que provoca el descens de cotxes a l’autopista li surt tant rentable a l’empresa i tant costós al ministeri que no  hi ha res a fer, a no ser que s’impugni l’acord denunciant l’abús a Europa, o els centenars de milers d’usuaris hauran d’esperar que acabi la concessió, mentre el Govern de l’estat, empès per la pressió ciutadana fa algun pegat per anar tirant, com des de fa una dècada.

2.000 milions perduts per l’erari públic, però sense ser investigats

Sembla ser que estem tant acostumats a xifres tant altes d’escàndols de corrupció, que 2.000 milions no mereixen cap comissió d’investigació. Com va ser possible signar un conveni com aquest tant lesiu pels interessos de l’erari públic? Ningú va veure la lletra petita? Preguntes sense resposta que donen més que motius a favor del moviment ciutadà #novullpagar, un moviment que va al moll de l’os i que molesta i neguiteja els poderosos.

http://www.directe.cat/noticia/209762/2021-lany-en-que-el-desdoblament-de-la-n-ii-pot-comencar-a-ser-una-realitat

 

2 thoughts on “2021, l’any en que el desdoblament de la N-II pot començar a ser una realitat

  1. nuncamais

    l’Aliança – segurament tàcita – entre els poderosos de Madrid i de Catalunya, contra Catalunya.
    La Caixa-Abertis és l’ernemic intern mentre que l’Estat espanyol és l’enemic secular des de temps immemorials.
    Els catalans tenim plantejada una difícil lluita, que està plena de precedents en els pobles oprimits de tot el mon, que han de lluitar contra l’enemic de fora al mateix temps que contra els col·laboracionistes de dintre de casa que mai no renuncien al negoci encara que vagi contra el seu propi poble. Res de nou

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s