La marca Espanya fa perdre clients a les exportacions catalanes

nternacional doble fletxaÚltima actualització Dimecres, 11 d’abril de 2012 05:00 h

El govern espanyol posa ímpetu i diners a vendre al món una imatge d’Espanya que no es creu ningú


L’Institut Elcano s’encarrega de vendre la marca ‘Espanya’ amb un finançament mixt de 4 milions d’€, uns esforços que, fins ara, només han servit per deteriorar la situació.  El govern de Mariano Rajoy intenta maquillar la imatge internacional d’Espanya. Els disbarats econòmics i polítics que han protagonitzat ministres i presidents fereixen la credibilitat d’un Estat que no paga el que deu als seus governs autonòmics, que no sap com frenar l’atur, que condemna jutges per investigar franquistes i no quan persegueixen opcions democràtiques, que té una Casa Reial que acumula ridículs… La llista de despropòsits és llarga, i per això, malgrat els esforços del PP per millorar la imatge internacional d’Espanya, la realitat tossuda ensorra cada dia la seva credibilitat. I Catalunya, se’n veu perjudicada.


Comparteix

El govern espanyol va anunciar fa unes setmanes que tenia la intenció de vendre la marca ‘Espanya’ a l’exterior per millorar-ne la seva credibilitat, molt malmesa per les polítiques de l’executiu socialista. Sembla, però, que amb el canvi de color a Moncloa la situació no ha millorat. Tot el contrari: mercats, premsa i ciutadans d’arreu del món veuen dia a dia com la seva confiança en Espanya passa al no-res.

Diversos fets ho avalen: el rei ha vist com s’emparellava la seva imatge amb la de Franco per la publicació dels informes presentats per l’embaixador alemany, Lothar Lahn, en el què relatava la comprensió i simpatia del monarca cap als colpistes del 23-F dies després dels fets. També diaris de prestigi com The New York Times o el Financial Times han dedicat pàgines a parlar sobre el cas Garzón i el desprestigi judicial que se n’ha generat. En aquesta llarga enumeració també hi trobem declaracions i decisions polítiques qüestionables, com l’afirmació del ministre de Cultura i Esports, José Ignacio Wert, en defensa dels toros com a bé cultural, la queixa diplomàtica del govern pels guinyols sobre el dopatge espanyol, o l’aturada en la inversió en energies verdes.

Malgrat que alguns consideren que és una causa perduda, Rajoy i el seu equip ha decidit destinar 1 milió d’€ al Real Institut Elcano perquè intenti fer una neteja d’imatge que, de moment, no ve acompanyada de fets. L’entitat disposarà, a més, de 3 milions d’€ de finançament privat per aconseguir-ho.

Catalunya i el seu teixit empresarial, com a part legal de l’Estat espanyol, es veu afectada per aquesta falta de credibilitat, de manera que el manteniment de la relació actual amb Espanya no només perjudica en l’àmbit del dèficit fiscal sinó també en el de la imatge dels nostres comerciants. De fet, des de la mateixa agrupació d’empreses AMEC, s’indicava fa uns dies que la mala imatge de l’Estat feia perdre clients als exportadors catalans.

http://www.directe.cat/noticia/193826/el-govern-espanyol-posa-impetu-i-diners-a-vendre-al-mon-una-imatge-d-espanya-que-no-es-cre

 

2 thoughts on “La marca Espanya fa perdre clients a les exportacions catalanes

  1. nuncamais

    La credibilitat de la marca España es posa de manifest amb el fet que immediatament despres del dia de presentar els pressupostos el deute espanyol s’enfonsés.
    Un ú per cernt d’augment en les exportacions espanyoles resulta insignificant i ben segur que força més petit – no tinc aqui cap dada que ho confirmi sinó només una percepció – que comparativament està per sota de l’augment de les exportacions catalanes que tots els economistes estan d’acord que són un dels pocs suports de la nostra economia.
    Per altra banda, quin prestigi pot tenir un país amb una monarquia que se sustenta en una dinastia engogàmica que sofreix en la seva carn els defectes d’aquesta endogàmia. Una monarquia sense cap prestigi instituida pel dictador amb un rei que encara no ha renegaqt d’aquella èpòca sagnant i que distreu els seus ocis practicant un, diem-ne esport, de caça d’elefants?
    Algun dels reis d’aquesta dinastia no ha estat absolutament nefast per Espanya?
    Amb una família reis en la que hi ha un presumpte delinqüent econòmic i algunes sospites de que els delictes no s’acaben amb ell, sinò que tenen col·laboració dintre dels mateixos familiars?
    Amb una família, ara ja totalment desacreditada, en la que un menor d’edat utilitza armes fet que per sort es va posar de manifest per haver-s’hi ferit?

  2. Pues según el BBVA las exportaciones españolas anotaron un incremento acumulado en el 2010 del 16,8% y en el 2011 un aumento con respecto al 2010 del 15,4%.
    Para la OMC el aumento fue del 17% en el año 2011. Según los datos del BBVA se trata de un 20% del PIB.
    España está situada en el puesto 18 entre los exportadores en el mismo nivel que India y Australia, y el aumento de las exportaciones estuvo en la media de los países europeos en el 2011.

    No sé de donde sacan los informes directe cat. pero los datos que yo he puesto son los que son.
    En cuanto al AMEC, los datos para este año son totalmente optimistas. Aunque el remate de su informe es el siguiente:
    ” En el Informe del año anterior, amec señalaba el paso de un escenario marcado por
    la crisis de las empresas a otro caracterizado por la crisis de las
    Administraciones, haciendo especial énfasis en que esto no debía acabar
    perjudicando a las empresas.
    Lamentablemente esto ha acabado ocurriendo en lo que se refiere a la
    Imagen/confianza País, ya que, si bien la Imagen de España como país industrial, y
    consecuentemente de las empresas industriales, no es negativa, la desconfianza de
    España como economía sí que está perjudicando a las empresas.
    La baja confianza que genera España como economía actualmente en el exterior,
    afecta negativamente a las empresas, dado que estas han de luchar también contra
    el entorno.”
    Por lo tanto si entendemos el párrafo de AMEC, la queja se refería al año anterior es decir al informe anterior, espero que tal y como nos dicen en su informe de 14 páginas este año sea mejor y se pueda seguir exportando más y mejor.
    Si el problema son las Administraciones, estas incluyen por supuesto a las Autonomías, que son parte de esas mismas administraciones y que muchas veces son las que generan esa propia desconfianza hacia el país.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s